Hírek   |   Bemutatkozunk   |   Dolgozunk   |   Segítünk   |   Blogozunk   |   Regisztráció
 








Legfrissebb hírek

Óvatosan spóroljunk!
Megspórolt spórolás Válság idején mindenki más-más spórolási módszert tart követendőnek. Kinek a munkaerő átszervezés, kinek a reklámköltségek vagy az energiafelhasználás csökkentése okoz könnyebbséget. Cikkünk azokat a kényes területeket tekinti ... Részletek

Vigyázat ! Csalók !
Óvatosan a neten: milliókat bukhatunk! Megduplázta a számítógépes banki csalások által okozott károkat Angliában a leütés figyelő szoftverek megjelenése. A bankkártyákkal kapcsolatos visszaélések az előző évben több mint hatszáz ... Részletek

Cégautót ingyen?
A devizahitelek törlesztőrészleteinek emelkedése miatt az internetet ellepték a használt autókat kínáló hirdetések. A tulajdonosok többsége nulla forintért szabadulna járgányától (sőt, van aki fizetne is a vevőnek!), a ... Részletek



2009. március 20.
Cégautót ingyen?


A devizahitelek törlesztőrészleteinek emelkedése miatt az internetet ellepték a használt autókat kínáló hirdetések. A tulajdonosok többsége nulla forintért szabadulna járgányától (sőt, van aki fizetne is a vevőnek!), a vásárlónak tehát elméletileg csak a hitel törlesztését kell átvállalnia.
Ilyen feltételekkel haszongépjárművet vásárolni elsőre igen vonzó ajánlatnak tűnhet egy kisvállalkozás számára. A lehetőség azonban csak elméleti; nulla forintos önerő gyakorlatilag nem létezik, hiszen pénzintézetek többségénél lehetőség sincs a hitel átruházására. Ráadásul a járulékos költségek is igen magasak lehetnek, így a vevő számára nem feltétlenül kifizetődő az üzlet.

Hitellel terhelt gépjármű megvásárlására tehát gyakorlatilag két módszer létezik. Az egyik a zsebszerződés, amely ránézésre jó üzlet, de igen kockázatos. "Az "eladó" és a "vevő" megállapodhat, hogy a továbbiakban a vásárló törleszti a kölcsönt, ám ez a módszer komoly veszélyeket rejt. Az új "tulajdonos" bármikor felrúghatja a megállapodást és ha "vevő" néhány részlet befizetése után úgy dönt, még sincs szüksége az autóra, a hitel felvevője tulajdonképpen havi pár tízezer forintért adta bérbe kocsiját" - részletezi a zsebszerződés veszélyeit Fojt Attila, a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesületének elnöke.

A másik lehetőség, hogy a gépjármű hivatalosan is a vevő tulajdonába kerül. Ekkor a vásárlónak - új ügyfélként - hitelbírálaton kell átesnie, és ha megfelel a pénzintézet követelményeinek, sor kerülhet a hitel lezárására. "Az általam ismert bankoknál nincs lehetőség a kölcsön lezárás nélküli átvállalására, tehát a vevőnek ki kell fizetnie a hátralévő tőketartozást, a kamat egy részét, valamint a hitellezárás díját és csak ezután lehet újra "befinanszírozni", átíratni a járművet. (A hitelt a bankok napi árfolyamon zárják le!) További költség az autó átírása, ami egy kétliteres haszongépjármű esetén minimum nyolcvanezer forint" - sorolja a felmerülő költségeket Fojt Attila. Egy használt autót tehát még ebben az esetben sem lehet nulla forintért megvásárolni. Az új tulajdonos nevére új hitelszerződést kell kötni, és ki kell fizetni a megállapított önerőt.

Origo, Üzleti negyed

Vissza a hírek oldalra