Hírek   |   Bemutatkozunk   |   Dolgozunk   |   Segítünk   |   Blogozunk   |   Regisztráció
 








Legfrissebb hírek

Óvatosan spóroljunk!
Megspórolt spórolás Válság idején mindenki más-más spórolási módszert tart követendőnek. Kinek a munkaerő átszervezés, kinek a reklámköltségek vagy az energiafelhasználás csökkentése okoz könnyebbséget. Cikkünk azokat a kényes területeket tekinti ... Részletek

Vigyázat ! Csalók !
Óvatosan a neten: milliókat bukhatunk! Megduplázta a számítógépes banki csalások által okozott károkat Angliában a leütés figyelő szoftverek megjelenése. A bankkártyákkal kapcsolatos visszaélések az előző évben több mint hatszáz ... Részletek

Cégautót ingyen?
A devizahitelek törlesztőrészleteinek emelkedése miatt az internetet ellepték a használt autókat kínáló hirdetések. A tulajdonosok többsége nulla forintért szabadulna járgányától (sőt, van aki fizetne is a vevőnek!), a ... Részletek


Izgalmas információk



Egy információ értékmérője egyedül az lehet, hogy azt megismerve, azt megvalósítva, mennyire tudom eredményessé tenni vállalkozásomat.
A megismerés, a megvalósítás egy vállalkozó számára maga a tömény izgalom!

Mint például ez is:

Fokozott ellenőrzést jelentett be az APEH



A feketefoglalkoztatás megelőzéséért fokozott ellenőrzést jelentett be az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH).
Forrás: [origo] 2009. 08. 03.


A járulékfizetési kötelezettségek vizsgálata évek óta az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal ellenőrzési területének egyik kiemelt feladata. Az utóbbi időszakban tapasztaltak szerint még mindig mérvadó a feketefoglalkoztatás, ezért az állami adóhatóság fokozza a járulékfizetési kötelezettség ellenőrzését. Idén az első félévben a társadalombiztosítás pénzügyi alapjait érintő kötelezettségek ellenőrzésénél 9,7 milliárd forint nettó járulékkülönbözetet állapított meg az adóhatóság, az eddig elvégzett 23,5 ezer utólagos adóellenőrzés és 26,3 ezer adatgyűjtés során.

Tavaly január 1-jétől az APEH vizsgálja a járulékellenőrzéseknél azt is, ha valaki - az OEP jelzése alapján - jogosulatlanul vesz igénybe egészségügyi szolgáltatást. Az állami adóhatóság azonban már korábban is kiemelt feladatként vizsgálta a társadalombiztosítás alapjaihoz teljesítendő kötelezettségeket; 2007-ben mintegy 74 000 biztosítási- és járulékfizetési kötelezettséget vizsgáló ellenőrzést folytatott le és az ellenőrzések során 12, 5 milliárd forint járulékkülönbözetet állapított meg az APEH.

Tavaly 103 348 ellenőrzést végzett az adóhivatal és 13,9 milliárd forint különbözetet tárt fel. Emellett 2008-ban az OEP adatszolgáltatása alapján 133 ezer magánszemély esetében vizsgálta, illetve ellenőrizte az egészségügyi szolgáltatásra jogosultságot az adóhatóság. Ellenőrzést csaknem 55 ezer ember adatainál kellett végezni, ebből mintegy 14 ezer magánszemély jogviszonya rendeződött, 32 ezer esetben az ellenőrzés meghiúsult illetve megkezdhetetlen volt és több, mint 7 ezer alkalommal a revízió egészségügyi ellátást biztosító jogviszonyt állapított meg.

Idén az államháztartás tervezett bevételeinek elérése érdekében az állami adóhatóság kiterjeszti a járulékkötelezettségek ellenőrzését. Fokozza például az önálló, illetve a társhatóságokkal közös ellenőrzéseit többek között a munkaerő-kölcsönzésnél, az alvállalkozói láncolatokban az alacsony képzettségű vagy szezonális munkaerőt igénylő ágazatokban, az építőiparban, a vendéglátás és a vagyonvédelem területen. Rendszeressé válnak a foglalkoztatással kapcsolatos bejelentések és nyilvántartási kötelezettségek ellenőrzései, és a szezonális akciókban úgy, mint a Kánikula akció során is kiemelt figyelmet kap a részmunkaidő, illetve alkalmai munkavállalók foglalkoztatásának ellenőrzése.

A személyi jövedelemadó ellenőrzések során hangsúlyosabban vizsgálja majd az adóhatóság többek között a természetbeni juttatások járulékkötelezettségét. Fokozott ellenőrzésre számíthatnak a minimálbér kétszeresénél kisebb járulékalap utáni járulékot fizető vállalkozások, és folytatódik az úgynevezett Tb-potyautasok vizsgálata is.





Sáros cégek netes gyűjtőhelye


2009.03.27.
Márciusban indult el az Egyesített Feketelista névre keresztelt honlap, illetve online szolgáltatás, melynek segítségével egy helyről kérdezhetőek le az itthon bejegyzett cégekkel szemben, 1998 óta született hatósági elmarasztalások, törvénysértések, illetve a céggel szemben indult, gazdasági szempontból jelentős eljárások.
Az Egyesített Feketelista a nyilvánosságra hozott különféle állami nyilvántartások, adatbázisok összevonásával, azok összekapcsolásával jött létre. Újdonsága, hogy valamennyi, az adott cég életével kapcsolatos fontos információ egy helyen, könnyedén kikereshető. Az online adattárban az 1998. január elseje óta nyilvánosságra hozott hatósági eljárásokat és törvénysértéseket gyűjtötték össze. A honlap üzemeltetői naponta frissítik, aktualizálják az adatbázist. Előzetes regisztráció után minden látogató meghatározott számú keresést indíthat, előfizetési díj fejében pedig ezen felül számos egyéb többletszolgáltatás is igénybe vehető.


Az adószámra alapuló rendszer megjeleníti a cégnyilvántartásba bejegyzett cégek ellen indult eljárásokat, valamint az eljárásokkal kapcsolatos legfontosabb információkat, így akár a vállalkozás előélete is viszonylag könnyen felderíthető. A rendszerbe az adóvégrehajtások és adószám-felfüggesztések, a munkaügyi, fogyasztóvédelmi és versenyfelügyeleti elmarasztalások, csődeljárások, felszámolások és végelszámolások adatai kerültek be. Emellett tartalmazza a százmillió forint feletti adóhiányokat és adótartozásokat, illetve a törölt cégek listáját is.

Konkrét cégre történő kereséssel lehet tájékozódni az üzleti partner előéletének a negatív vonatkozásairól. Bármelyik, 1998-tól működő, létező vagy azóta bejegyzett gazdasági társaságról megtudható, szerepel-e az előzőekben említett feketelisták valamelyikén. A honlapról online lekérhetőek a céginformációs rendszerben naprakészen fellelhető cégbírósági dokumentumok, így akár a cégkivonat, vagy a mérleg is.

Háttérinformáció - üzleti kapcsolatokhoz

Az Egyesített Feketelistában szereplő céginformációk eltérő fajsúlyú és eltérően minősítendő háttérinformációként kezelendők - olvasható a szolgáltatással kapcsolatos tájékoztatóban. Ez azt jelenti, hogy a végelszámolás vagy felszámolás elrendelése nem feltétlenül jelenti az adott cég megszűnését. Előfordulhat ugyanis, hogy mindkét példaként említett eljárás olyan fordulatot vesz, ami a vállalkozás további működését eredményezheti (például végelszámolásban a tevékenység folytatásáról döntenek a tagok, a felszámolásban pedig egyezséget kötnek az adós és a hitelezők). Az adatok eredeti forrását a Cégközlöny mellett a cégnyilvántartás, illetve különféle hatóságok, így például az APEH, a Versenyhivatal, vagy a munkaügyi hatóság honlapjai jelentik. Ezek az adatbázisok bárki számára hozzáférhetőek, a felhasznált adatok közérdekű adatok, nyilvánosságra hozatalukról jogszabályok rendelkeznek.


Az adatok eredeti forrásai bárki számára hozzáférhetőek


Cégfigyeltetés és vevőátvilágítás

Céglista beállítással az egyedi felhasználói igényeknek megfelelően csoportosíthatók az egyesített listában szereplő cégek - állítják az üzemeltetők. Ez azt jelenti, hogy célzott szűréseket lehet végezni települések szerint, azon belül pedig a jogsértéstől, illetve a bírság összegétől függően. A cégfigyeltetés szolgáltatás keretében a kiválasztott céggel kapcsolatos, minden új bejegyzésről automatikus e-mail értesítést küldenek a felhasználónak, így még a honlapot sem kell rendszeresen böngészni. Ezért a többletszolgáltatásért azonban fizetni kell. Ugyancsak előfizetéshez kötött a vevőállomány teljes átvilágítása. Ilyenkor a rendszer kiszűri azokat a meglévő, vagy leendő üzleti partnereket, akik a feldolgozott feketelisták bármelyikében szerepelnek.

Negatív toplisták

Az Egyesített Feketelista egyik legérdekesebb része a Toplisták menüpont. Itt tizenkilenc különféle szempont szerint állították rangsorba a notórius, illetve a legnagyobb "vétkezőket". Megtekinthetők a leggyakrabban elmarasztalt cégek, a legmagasabb bírságok és adóhiányok, a nyilvánosságra hozott legmagasabb fogyasztóvédelmi elmarasztalások, a halmozottan büntetett vállalkozások, illetve a legfrissebb büntetések, marasztalások.

Ízelítőképpen lássunk néhány érdekességet a toplistákról. Az eddig kiszabott, legmagasabb munkaügyi bírság összege közel 96 millió forint volt. A dobogó második helyén egy hatvanmilliós, legalsó fokán pedig egy negyvenötmilliós büntetés szerepel, amit egy betéti társasággal szemben állapítottak meg. A legnagyobb adóhiány összege megközelíti a tízmilliárdot, sőt még a lista 134. helyén is egymilliárdos összeg szerepel. A fogyasztóvédelmi büntetéseknél egy harmincmillió forintos büntetés viszi el a pálmát, érdekesség, hogy a felsorolásban szinte az összes nagyobb áruházlánc neve megtalálható.

Origo Vállalkozói negyed

Ne küldjük el legjobb munkatársainkat !


Van megoldás !


2009.03.23.

Támogatás munkahelymegőrzésre

A válság miatti munkaerőhelyzet kezelésére több milliárd forint keretösszegű támogatási program és pályázat indult, főként kis- és középvállalkozások számára. A támogatásokból a munkabér és járulékai, a pályázati pénzekből pedig akár a rövidített munkaidő miatti bérkülönbözetek, illetve továbbképzések is finanszírozhatóak.

"A munkáltatók számára többféle lehetőséget is nyújt a program. Foglalkoztatás bővítését szolgáló támogatás keretében a munkavállaló munkabérének és járulékainak ötven százalékos támogatása is megkapható, ha a felsorolt célcsoportba tartozó, hátrányos helyzetű álláskeresőt munkaviszony keretében alkalmazzák. A munkabérnek és járulékainak hatvan százalékos támogatása akkor ítélhető meg, ha a cég munkaviszony keretében, legalább negyven százalékban foglalkoztat megváltozott munkaképességű álláskeresőt.

Bérköltség-támogatásra, a munkabér és járulékai legfeljebb száz százalékos finanszírozására két esetben van mód. Egyrészt a munkagyakorlat megszerzésének támogatása esetén, olyan munka kapcsán, amelyben a leendő alkalmazott még nem szerzett gyakorlatot, vagy régebben szerzett gyakorlata elavult. Másrészt a munkatapasztalat megszerzésének támogatása lehetséges, - elsősorban pályakezdők - körében. További lehetőség a munkavállaló munkábajárással kapcsolatos, helyi és helyközi utazási költségének megtérítése is." - mondja Kosztik Henrietta, a Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ munkatársa, a TÁMOP 1.1.2 programról.


Két esetben lehetséges a száz százalékos bérköltség-támogatás

A munkáltatónak a támogatás igényléséhez szükséges papírokat a cég székhelye, illetve telephelye szerint illetékes kirendeltségre kell benyújtania. Szükséges dokumentum a kérelemigénylő lap, a munkaerőigény-bejelentő lap, a foglalkoztatói adatlap, a cégkivonat és az aláírási címpéldány másolata. Egyéni vállalkozók esetén az ügyintézőnek a vállalkozói igazolványt kell bemutatnia. A szükséges dokumentumok beadása után a kirendeltségvezető saját hatáskörében dönthet a támogatás megadásáról. A foglalkoztatás csak ezután kezdődhet meg, munkaszerződés megkötésére tehát a támogatás megállapítása után kerülhet sor. A projektvezető elmondta, a válság hatására a támogatás iránt érdeklődők száma érezhetően nő. A kérelmek elbírálására harminc nap van, ám a megfelelő dokumentumok megléte esetén az ügyintézés néhány napra csökkenhet. Fontos, hogy minden személy után csak egyszer kérhető támogatás, ám egyszerre több munkavállaló után is igényelhető.
A Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ az unió által finanszírozott TÁMOP 1.1.2 program keretében a hátrányos helyzetű álláskeresők elhelyezkedését segíti. A kezdeményezés célja a régióban élők visszavezetése és megtartása a munkaerőpiacon. A december 31-ig meghirdetett programra összesen közel három és fél milliárd forint fordítható, a keretösszeg nagy része még mindig szabad. A TÁMOP 1.1.2-n olyan, regisztrált álláskeresők vehetnek részt, akik alapfokú iskolai végzettséggel, vagy nem hasznosítható szakképzettséggel rendelkeznek, munkaerő-piaci hátrányaik a pályakezdésből adódnak, illetve betöltötték ötvenedik évüket. A bevonást megelőző tizenkét hónapban GYES-ben, gyermeknevelési támogatásban, terhességi gyermekágyi segélyben, GYED-ben, illetve ápolási díjban részesülők is kaphatnak támogatást.

Forrás: Origo, Üzleti negyed

Valóban itt tartunk...?


2008.október 13.

Összeomlanak a kisgazdaságok

Kártyavárként omlanak össze a kisgazdaságok. Göbölös György, termelő szerint a kukoricacsatát elvesztették, az idei termésen a szarvasok mellett a kereskedők is átgázolnak.

Elszáradt kukoricacsövek, megbarnult növények, a kukoricából szarvasok lakmároznak. Göbölös gazda úgy számolja: hatvan-hetven mázsa tengerije tűnt el. A vadkár szíven ütötte, de ez a veszteség eltörpül ahhoz képest, amit a piacon szenvedett el.

"Minden hájjal megkent emberek uralják a piacot. Átgázolnak a termelőn, nem törődnek senkivel. Csak egy dolog izgatja őket: minél több pénzt rakjanak zsebre. A világ szégyene, ahogy elbánnak a vidéki gazdával. A kereskedők egy éve még ötvenezret fizettek egy tonna kukoricáért. Idén októberben huszonegyezer forinttal szúrják ki a szemünket." Az 54 éves férfi apránként építgette fel családi gazdaságát. Az előtt növénytermesztő gépészként dolgozott, ám 1990-ben traktor ütötte el, súlyos sérüléséből pedig nehezen épült fel. Hivatalosan hét éve csapott fel gazdálkodónak, "szánalmas" rokkantnyugdíját akarta kiegészíteni.
"Hát nem erről álmodoztam" - folytatta. "Pedig keményen hajtottam: amit kerestem, a gazdaságra költöttem. Van vetőgépem, kombájnt és bálázót is vásároltam. Mindig két lábbal jártam a földön, soha nem voltak különleges igényeim. Egy dolgot akartam: tisztességes keresetből szerettem volna eltartani a családot." Búza, őszi árpa, tritikálé termett a csaknem kilencven hektárnyi bérelt és saját birtokon. Göbölös György emellett harminc hektáron kukoricázott. "Ilyen nyomorultul még soha nem éreztem magam, mint most" - fortyogott. "Elbukom az évet, a kukoricáért szörnyű árat adnak. Eltraktorozhatok az ország túlsó végére, ott sem adnak többet. Hát akkor érdemes ennyit gürizni?"

A vállalkozás jövője bizonytalan. A vetőmag, a növényvédő szer, a műtrágya, a gázolaj ára a csillagos égig emelkedett, a napi működés előteremtéséhez szükséges forintokat egyre nehezebben tudja a gazdálkodó előteremteni. Bezárás, a vállalkozás felszámolása - a legfájóbb megoldást sem lehet kizárni.

Göbölös György azt mondta: szívszorító érzés, hogy a mezőgazdaság idáig jutott. A környéken rengeteg kisgazdaság vegetál. Olyan vállalkozások dőltek romba, amelyek pár éve még szépen virágoztak. "Pedig ha ügyesen csinálják, sok pénzt fialhat a mezőgazdaság" - jegyzi meg. "Nálunk azonban sok dolog másként működik, mint a világ más tájain. Idehaza szerintem nem kapnak elég segítséget a kistermelők. Nyomorgatják őket a felvásárlók, a bankok, nincs tőkéjük, nincs jövőjük. Biztos a bukás" - összegez a gazda.

Forrás: sonline.hu



Hogyan válasszunk megfelelő könyvelőt?


2008. szeptember 30.

E kérdés megválaszolása nem kis fejtörést okoz az egyes vállalkozásoknak. Azzal mindenki tisztában van, hogy a jó könyvelő pontos, szakmailag felkészült, tapasztalt és rugalmas. Az már egyik másik kérdés, hogy megbízhatunk-e benne?
Előfordul, hogy a könyvelő is hibázik. Az adóbevallások körüli nagy sietségben a sokféle adónem közül valamelyik lemarad. Ilyenkor vetődik fel a kérdés, hogy kit terhel a felelősség. Hogy ezt mielőbb kiderítsük, vizsgáljuk meg, hogy kinek a hibájából történt a mulasztás. Amennyiben időben átadtuk könyvelőnknek a szükséges bizonylatokat, akkor a könyvelőnél „van a labda”, így a pótlékok és bírságok egyértelműen őt terhelik, noha a befizetendő adót nekünk kell lerónunk.
Persze sok függ a cégünk és a könyvelő (illetve annak vállalkozása) között létrejövő megállapodástól. Mindig figyeljünk tehát, hogy tartsuk be a könyvelési szerződésben lefektetett határidőket!

Tisztázzuk a könyvelő feladatait! 
S hogy mégis mit írjunk bele a könyvelési szerződésbe? Mindenekelőtt rendezzük azt, hogy a könyvelő mely időponttól dolgozza fel az adatokat. Fontos tisztázni azt is, hogy mikor, milyen körülmények között adjuk oda bizonylatokat, és ki szállítsa azokat kihez, mi a könyvelőhöz vagy fordítva. Rendelkezzünk továbbá a bizonylatok megőrzésének módjáról, és hogy ki tárolja azokat a feldolgozást követően.
Ugyanilyen fontos pont, hogy ki vezesse a nyilvántartásokat, mint ahogy írásba kell foglalni az adatszolgáltatással, valamint a könyvelési adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos, vitás kérdéseket is, így például azt, hogy milyen következményei vannak a késedelmes teljesítésnek. Mindenképpen fektessük le a szerződésben a felmondásra, a titoktartásra, valamint a könyvelési díjra vonatkozó megállapodásunkat is.

Fontos, hogy adjunk állandó meghatalmazást a könyvelőnknek, máskülönben az adóhatósági ellenőrzés során feltárt hiányosságok miatti büntetés a mi fejünkre hull. Ha viszont állandó meghatalmazást adunk a könyvelőnek, akkor neki kell bizonyítania, hogy nem őt terheli a felelősség.

Ha egy könyvelő nem akar elfogadni állandó meghatalmazást, akkor ezt vagy azért teszi, mert rossz tapasztalatokkal rendelkezik, vagy nem mer felelősséget vállalni a munkájáért.

Kérdezzünk rá - ha nem mondják el a bemutatkozás során - a szolgáltató ügyfélkörére, annak tevékenységi jellegére, nagyságára. Nyilván, ha mi vagyunk az egyetlen korlátolt felelősségű társaság vagy az első kiskereskedelemmel foglalkozó cég az ügyfélkörben, az nem tölthet el nagy lelkesedéssel minket. Kérdezzünk rá, és kérjük is el a könyvelő mérlegképes minősítésének okmányát. Ha adótanácsadást is vállal, nem árt, ha megfelelő szakmai képesítéssel is rendelkezik.

Bátran kérjük ki a véleményét, ha valamely esemény adójogi megítélésében bizonytalanok vagyunk, így legalább a könyvelő is érzi, hogy számít a véleménye.
Az e-bevallásnál viszont fontoljuk meg, hogy kiadjuk-e saját felhasználói azonosítónkat, jelszavunkat, ha előzőleg regisztráltunk a Kormányzati Portál Ügyfélkapuján, hiszen a meghatalmazott ezek nélkül is el tudja juttatni az adóhivatalnak a bevallást.

Hatékonyan könyvelni a megbízó szervezetének, tevékenységének megismerése nélkül nem lehet. Amennyiben a könyvelőnk a cég működéséről, tevékenységéről semmilyen tájékoztatást nem igényel, az legyen számunkra gyanús. Igaz ugyan, hogy vannak standard könyvelési megoldások, de ez nem mentesíti a szolgáltatót, hogy ne keresse, illetve ne akarja megismerni a sajátos összefüggéseket.

Persze előfordul, hogy félreértések adódnak, vagy a könyvelő szakmai felkészültsége hiányos, kevésbé naprakész, vagy nem elég pontos, precíz. Csepregi Gábor villamosmérnök egyéni vállalkozó például azért cserélte le a könyvelőjét, mert az nem értesítette őt arról, hogy egyes kiadások, mint amilyen a munkavállaló bére, nem csökkentik az áfa alapját. Máskor pedig tárgyi eszközként könyvelt le egy ipari számítógépet, amely alkatrésznek minősül.
Sok a hanyag adózó 
Laja András építőipari vállalkozónak pedig azzal gyűlt meg a baja, hogy könyvelője nem tartja be a határidőket. Azóta a cég könyvelését felesége végzi, aki időközben megszerezte a szükséges képesítést. Benne legalább száz százalékosan megbízik.

Persze, ha megnézzük a másik oldalt, akkor láthatjuk, hogy sokszor a könyvelőknek sem egyszerű a dolguk. Kucsera Edit Bács-Kiskun megyei könyvelő gyakran idegeskedik amiatt, hogy az ügyfél elkavar egy-egy számlát. Ilyenkor előfordul, hogy áll a munka, amely főleg a leadási határidők előtt kellemetlen.

Egy jó könyvelő ismérve ugyanis mindenekelőtt az, hogy együtt gondolkodik a megbízóval, cégét a sajátjaként kezeli, és felelősségbiztosítással dolgozik. A kifogástalan munkához azonban a másik fél együttműködő hozzáállása is szükséges.
Menedzsment Fórum 



2008.09.26.
Nem nyílt a kapu: baltákkal és csákányokkal reagáltak a munkások


Csákányokkal felszerelkezett munkások és a Vállalkozások Érdekvédelmi Szövetsége próbálta behajtani egy építési vállalkozó több mint 20 millió forintos kintlevőségét egy szegedi fővállalkozótól.Egy hete ultimátumot adtak a vállalkozónak: amennyiben nem fizeti ki adósságát, úgy vállalkozása telephelyét elkezdik lebontani.

Csaknem ötven, az ország minden pontjáról érkezett, csákányokkal és baltákkal felszerelt munkás kísérte a Vállalkozók Országos Érdekvédelmi Szervezetének elnökét annak a vállalkozónak a szegedi telephelyére, aki 22 millió forinttal tartozik egy siklósi építkezésekkel foglalkozó cég tulajdonosának, és hónapok óta nem hajlandó kifizetni a munkáját.

A Vállalkozások Érdekvédelmi Szövetsége éppen azért alakult, hogy segítsen az ilyen bajba jutott vállalkozásokon. "Ha kell, az összefogás erejével fogjuk visszaszerezni a nekik járó fizettséget, és nem hagyjuk, hogy a körbetartozások tönkretegyék őket" - mondta a szervezet elnöke, Éliás Ádám.

Az elnök először békésen próbált bejutni a vállalkozó telephelyére, de senki nem nyitott neki ajtót. Ekkor kerültek elő a csákányok és a balták. A telephely kapuját először megpróbálták szétverni, majd a nagykapu egyik felét leakasztották a sarkáról, úgy mentek be a telepre, ahol nem találtak senkit, akivel érdemben tudtak volna beszélni.

A szegedi székhelyű Fehér T. és Társa Kft. ellen azért léptek fel ilyen drasztikusan, mert már több hónapja tartozik: egy siklósi és harkányi nyaralókat építő beruházás után nem fizette ki az építést végző Gold Építő Bt.-t. Szűcs László a bt. tulajdonosa szerint összesen 22 millió forinttal tartozik neki a szegedi cég. Hiába próbálkozott már mindenféle módszerrel, hogy egyességre jusson a kft. vezetőjével, nem született megállapodás. Ekkor karolta fel a vállalkozót a Vállalkozók Országos Érdekvédelmi szervezete.

A szervezet elnöke egy hete először telefonon, majd e-mailben felvette a kapcsolatot a fővállalkozóval, akit figyelmeztetett: amennyiben nem rendezi tartozását, szeptember 25-én munkásokkal érkezik a cég szegedi telephelyére és elkezdik lebontani az épületet. A bontott anyag árából pedig enyhíteni próbálják a siklósi vállalkozó kárát. 

Ehhez azt kérte a szervezet elnöke a kft. vezetőjétől, hogy gondoskodjon róla: az épület üres, bontásra alkalmas állapotban legyen. Mivel a telephelyen csütörtök reggel is dolgoztak, a szervezet elnöke úgy döntött, újabb egy hét türelmi időt ad a kft. vezetőjének. Amennyiben jövő csütörtökig nem fizeti ki a 22 millió forintot, már senkire és semmire nem lesznek tekintettel és szétbontják a kft. telephelyét.

Az akció végére megérkeztek a helyi rendőrök is, akik meghallgatták a szervezet elnökét, hogy miért gyűltek össze az épület előtt, majd hagyták, hogy békésen elsétáljanak. A szegedi fővállalkozó nem akart nyilatkozni.

/Hírszerző/


Nem nagyon fehéredik a feketegazdaság...

A korábban gondoltnál jóval kisebb lehet a megszorító ciklusban hozott kormányzati intézkedések gazdaságfehérítő hatása a lakossági jövedelmeknél - olvasható ki a jegybank tegnap publikált inflációs jelentéséből.

Az egyik eltérést a korábbi várakozásoktól a gazdaság fehéredése kapcsán regisztrálta a jegybank. Miközben ugyanis az elmúlt másfél év kormányzati intézkedései (például a kényszervállalkozói státusok fokozottabb ellenőrzése) nyomán "kézenfekvő mechanizmus" lenne a kisvállalkozói jövedelmek bérjövedelemként történő megjelenése, ez nem olvasható ki a bérstatisztikából.
Az MNB-analízis szerint a fehéredési tétel alapján várható hatás elmaradására magyarázat lehet, hogy a kisvállalkozói kör fehéredése inkább egy átlag alatti bérszinten lép be a gazdaságba, azaz nem okoz számottevő felfelé torzítást a bérekben.
Más tételeknél sem találtak rá a jegybanki szakértők a fehéredés jeleire. A gazdaság készpénzigényességének jelentős növekedése az elmúlt évben ugyanis éppenséggel bizonyos gazdasági tevékenységek "feketedésére" is utalhat - áll a jelentésben.

Restriktív politika, sínylődő kisvállalkozások

Az új gazdaságpolitikai helyzethez való alkalmazkodás nehézségeit számos más folyamat is jelzi. A jelentés szövegéből így például arra lehet következtetni, hogy a kisebb vállalkozásoknak érzékelhető sokkot okoztak az olyan kormányzati intézkedések, mint például a szakmai minimálbér emelése, ezt a jelek szerint nem tudták kigazdálkodni.
De a restriktív költségvetési politikát és ennek nyomán a gazdaság visszaesését a lakosság is megérezte: teljes jövedelmi pozíciója az átlagbéreknél rosszabbul alakulhatott, amit alátámaszt az "egyéb jövedelmeket" (ami a lakosság teljes jövedelmének több mint harmadát teszi ki) kitermelő ágazatok gyengébb teljesítménye. Különösen igaz ez az építőiparból származó vállalkozói jövedelmekre, ami összhangban állhat az elmúlt időszak rendkívül gyenge építőipari és újlakás-építési teljesítményével.
Mindezek után már csak hab volt a tortán a nemzetközi pénzpiaci válság, ami a korábban feltételezettnél erősebben hathatott a lakosság pénzügyi megtakarításokból származó jövedelmeire - írja a Napi Gazdaság.

origo 2008.08.26.




Az Új Magyarország Mikrohitel programban az év elejétől 412 szerződést kötöttek mintegy 1,9 milliárd forint mikrohitelre.

A Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. (MAG Zrt.) MTI-hez eljuttatott összesítése szerint Budapesten kötötték a legtöbb szerződést, 76-ot mintegy 384,88 millió forint hitelre - adja hírül az MTI.

A fővárost Pest megye követi, ahol 60 szerződés révén 286,1 millió forintot hiteleznek. Ezzel szemben Fejér megyében eddig 5 szerződést kötöttek 29 millió forint hitelről.

Az Új Magyarország Fejlesztési Tervben 83 milliárd forint keretet különítettek el mikrohitelezésre 2007-2013. között, amelyet versenyben kiválasztott közvetítőkön keresztül juttatnak el a vállalkozásokhoz.

Az Új Magyarország Mikrohitel programban maximum 6 millió forint hitel vehető fel beruházásra 5 éves, illetve forgóeszköz esetén 1 éves futamidőre. A kamat az aktuális uniós referencia kamatláb plusz 2 százalék, így a jelenleg elérhető legkedvezőbb kamatláb 5,9 százalék.

A Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. honlapján közzétett adatok szerint a pénzügyi közvetítők 5,9-8,58 százalék közötti kamattal helyezik ki a források.

origo





2008. 07. 26.

Az MNB segít !

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ösztöndíjpályázatot hirdet nappali tagozaton tanuló, kiemelkedően tehetséges roma diákok számára, a pályázattal a jegybank négy felsőfokú és hat középfokú oktatásban részt vevő diák tanulmányainak havi anyagi támogatását vállalja - tette közzé a jegybank pénteken.

Az ösztöndíjpályázatra a 2008/2009-es tanév szeptemberében az első évfolyamot megkezdő, jó tanulmányi eredményekkel rendelkező roma fiatalok jelentkezhetnek. A pályázat elbírálása során előnyt élveznek a hátrányos helyzetű, vidéki településekről érkező, és roma identitásukat vállaló diákok. A jegybank pénzügyi/gazdasági oktatási intézményben tanuló hat középiskolás, illetve négy felsőfokú diákot támogat.

Az MNB korábban - az Öngondoskodás Alapítvánnyal együttműködve - 25 középiskolát támogatott a Pénzügyi Oktatási Program (POP) elnevezésű kísérleti tantárgy oktatására. Továbbá a jegybank a szakkollégiumokban folyó makroökonómiai, pénzügyi és ökonometriai oktatás támogatására is írt ki pályázatot.



2008. 07. 25.

Amikor a BKV tájékoztat....

Szombattól két héten át nem lehet közlekedni a Bartók Béla út Móricz Zsigmond téri szakaszának külső sávjában, mert elkezdik a Villányi úti és a Fehérvári úti villamosvágányok összekötését - tájékoztatta a BKV pénteken az MTI-t.

A közlekedési cég tájékoztatása szerint elkezdődik a 61-es villamos végállomásának átépítése és annak folytatásaként a vágányok lefektetése, továbbá a villamos vonalának átvezetése a körtéren. A munkálatok miatt a 7-es buszcsalád megállóját ideiglenesen áthelyezik a Bartók Béla út 43-47. szám elé.

A januárig tartó építkezés alatt lezárják majd átmenetileg a Bartók Béla út Gellért tér felé menő belső sávját, aztán a külső sávot, de számítani kell ideiglenes vágányzárra is a munkálatok során - közölte a BKV.

Domonkos Csaba, Újbuda önkormányzatának sajtófőnöke az MTI-vel azt közölte: a Villányi út végén álló Móricz Zsigmond-szobrot az átépítés megkezdéséig elszállítják, és majd csak másfél év múlva állítják fel ismét a Fehérvári út és az íróról elnevezett körtér sarkán.