Hírek   |   Bemutatkozunk   |   Dolgozunk   |   Segítünk   |   Blogozunk   |   Regisztráció
 








Legfrissebb hírek

Óvatosan spóroljunk!
Megspórolt spórolás Válság idején mindenki más-más spórolási módszert tart követendőnek. Kinek a munkaerő átszervezés, kinek a reklámköltségek vagy az energiafelhasználás csökkentése okoz könnyebbséget. Cikkünk azokat a kényes területeket tekinti ... Részletek

Vigyázat ! Csalók !
Óvatosan a neten: milliókat bukhatunk! Megduplázta a számítógépes banki csalások által okozott károkat Angliában a leütés figyelő szoftverek megjelenése. A bankkártyákkal kapcsolatos visszaélések az előző évben több mint hatszáz ... Részletek

Cégautót ingyen?
A devizahitelek törlesztőrészleteinek emelkedése miatt az internetet ellepték a használt autókat kínáló hirdetések. A tulajdonosok többsége nulla forintért szabadulna járgányától (sőt, van aki fizetne is a vevőnek!), a ... Részletek


Indítsunk vállalkozást!



Az ötletek évezrede már elkezdődött!

Naponta három-négy olyan ötlet jut eszünkbe, ami az első pillanatban nagyon jónak és kivitelezhetőnek látszik.
Ha van "vállalkozói vénánk", az ötletek befészkelik magukat az agyunkba, és ott egyre jobban "mocorognak", teret keresnek maguknak.
Sokan nem bírják tovább, és azonnal belevágnak a megvalósításba.

Jól is teszik, ezt csak így szabad!

...annak, aki már tudja, hogy egy vállalkozás elindításához az ötlet ugyan elengedhetetlen, de soha nem elégséges.
Azért, hogy ne ötletszerűen ötletelgessünk, hanem igazi, megalapozott vállalkozást tudjunk elindítani, alapítványunk meghirdeti az

Indítsunk együtt vállalkozást !

programot.
A minket megkeresőket tapasztalt szakemberek hallgatják meg és úgy indítják el a jelentkezőket a vállalkozások kemény útján, hogy ellátják minden szükséges információval, segítenek az alapvető dolgok kialakításában, kapcsolati tőkéjük segítségével olyan rendszerbe integrálják őket, ahol a többi vállalkozó már eredményesen működik.

Alapítványunk segítségével olyan induló és forgótőkéhez juthatnak az induló vállalkozások, melyek biztosítják, hogy ne kerüljön a velünk induló vállalkozás a már az első évben a törülközőt bedobók sorába.


Nézzünk egy eddig általánosnak mondható gyakorlatot:

Jelentősen egyszerűbb és olcsóbb lett vállalkozást indítani és működtetni Magyarországon az elmúlt években - derül ki a Világbank jelentéséből. Hazánk egy év alatt kilenc helyet javítva a 41. helyre került az üzleti környezet minőségét jelző, 181 országot tartalmazó rangsorban.
Hogy így van-e?
Kiderítettük.
Egyéni vállalkozás indításával kapcsolatban érdeklődtünk, az okmányirodától a könyvelőn át az APEH-ig vezetett az út.
Azt Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter is elismerte, hogy a hazai vállalkozások adminisztrációra évente 750 milliárd forinttal többet költenek, mint európai társaik. S bár ezt a terhet minél előbb le szeretnék venni az emberek válláról, az egyéni vállalkozás beindítása addig is körülményes feladat. 

Érdemes ugyanis időben gondolkodni, mert az okmányirodák sorszámosztó automatájánál nem biztos, hogy egy héten belülre kapunk időpontot. Nálunk éppen 10 nap volt a várakozási idő, addig azonban volt nem is kevés tennivaló. Első körben hatósági erkölcsi bizonyítványt kell igényelnünk, ha nincs éppen három hónapnál nem régebbi ilyen dokumentumunk. 

Indulhat az engedélyek beszerzése

Amennyiben nincs, irány a posta, ahol megvásárolhatjuk a kérőlapot 100 forintért. A csomagban lesz egy csekk, amelynek segítségével az igazgatási szolgáltatási díjat kell befizetnünk, ennek költsége 2200 forint. Ezután fel kell adnunk a kitöltött igénylőlapot, majd postafordultával megérkezik a bizonyítvány, amellyel el kell menni az okmányirodába, ahol már készíthetjük a 10 ezer forintot. Ez az eljárási illeték, amelyről feltétlenül kérjünk számlát, ez is költség ugyanis.

Fontos azonban figyelni arra, hogy a postahivatal nem ad ki számlát, kérésre, 75 forintért azonban egy feladóvevény-másodpéldányt kaphatunk. Eddig egyébként több mint 12 ezer forintot költöttünk induló vállalkozásunkra, pedig még nem is kerestünk egy fillért sem. 

Nem nehéz kitölteni az okmányirodában kapott adatlapot, de a tevékenységi körökre oda kell figyelni. Vannak ugyanis olyan tevékenységek, amelyekhez hatósági engedély vagy éppen szakképesítés kötelező. Indulhat tehát a régen nem látott bizonyítványok felkutatása, valamint az engedélyek beszerzése. Ha minden megvan és sikeresen elhagytuk az okmányirodát, várhatjuk a vállalkozói igazolványunkat. Mi három napot vártunk rá, ami rekordidőnek számít. 
Az üres járatban vegyük fel a kapcsolatot a leendő könyvelőnkkel. Ha nincs még kiszemelt áldozat, ismerősök, munkatársak segíthetnek, de az internetes cégkereső is sokat ér. Mi itt próbálkoztunk, elsőnek sikerrel. Egy fiatal, engedéllyel rendelkező, vidéki könyvelőt csíptünk el, havi 5 ezer forintért vállalta kisebb vállalkozásunk ügyvitelét. Vidéken általában ennyibe kerül, de a fővárosban 8-12 000 forint is lehet a havidíj. Fontos, hogy számlaképes legyen a szakember, mert ezt is leírhatjuk költségként. 

Érdemes teli bukszával érkezni a könyvelőhöz, mert előre elkérheti a díját, és meglepetésként érhet, ha azt mondja, az első hónap dupla költség, mert háromszor annyi munkával jár egy vállalkozás beindítása, mint maga az évközi feladat.

Irány az adóhivatal és a bank 

Ha megkaptuk az egyéni vállalkozói igazolványt, ezzel mehetünk az APEH területi kirendeltségéhez. Azonban, ha lelkiismeretes könyvelőnk van, ő elintézi ezt az ügyet is, nekünk pedig csak gondosan figyelnünk kell az adatok helyességére.
Van már arra lehetőségünk, hogy elektronikus úton intézzük ügyeinket, erről az APEH honlapján kaphatunk felvilágosítást. 

Emellett az úgynevezett Ügyfélkapu is vár ránk, ezzel egy sor gondot leveszünk a vállunkról, már ha működik. Bökkenő lehet azonban, hogy az elején csupán ideiglenes regisztrációra van lehetőségünk, ahhoz pedig, hogy ez véglegessé váljon, be kell mennünk az okmányirodába. 

Vállalkozói folyószámlára lesz szükségünk, ha bankon keresztül szeretnénk pénzt utalni, és így is várjuk a bevételeinket. A legolcsóbb most a piacon a közel 300 forintos számlavezetési havi díj. Választhatunk hozzá internetes banki szolgáltatást, így utalásnál be sem kell mennünk a pénzintézetbe, ráadásul olcsóbb is ennek a költsége. 

Amit biztos ki kell csengetnünk minden hónapban: 

A fizetendő járulékok körét az határozza meg, hogy az egyéni vállalkozó munkaviszonyban áll-e máshol. Ha nem rendelkezik heti 36 órát meghaladó munkaviszonnyal, akkor főállású vállalkozó lesz és a következő járulékokat kell fizetnie havonta, függetlenül attól, hogy volt-e bevételünk, vagy sem: eho, azaz egészségügyi hozzájárulás 1950 forint, egészségbiztosítási alap 11 százalék (69 ezer forint után 7590 forint), nyugdíjbiztosítási alap akkor, ha nem vagyunk magánnyugdíjpénztári tagok 33,5 százalék. Számolnunk kell vállalkozói adóval is, ennek mértéke 4 százalék. 

Ez eddig összesen közel 35 500 forint havonta. Az új jogszabályok értelmében dupla járulékfizetési minimum terheli a vállalkozókat, nem minden esetben, ezért erről mindenképpen érdeklődjünk a könyvelőnknél. 

Személyi jövedelemadót (szja) is fizetnünk kell, amely már bevételfüggő: 18 vagy 36 százalék a mértéke. Áfafizetési kötelezettségünk is lesz, ha nem kértük az áfamentességet, vagy ha a bevételeink meghaladják a felső határt, az 5 millió forintot. 700 ezer forint éves bevétel felett iparűzési adóval is számolnunk kell, ez a bevétel 2 százaléka lesz. 

A Vállalkozókedv portál egyébként azt tanácsolja, hogy ha nincs spórolt pénzünk vagy biztos mellékkeresetünk, akkor megfontolandó, hogy vállalkozásra adjuk a fejünket, mert a járulékokat akkor is fizetni kell, ha nincs bevételünk. Egy kezdő vállalkozásnál előfordulhat, hogy akár fél évig nem sikerül kitermelni azt a jövedelem mennyiséget, amely fedezné az alapvető költségeket, amely havonta minimum 50 ezer forint. 

/Hírszerző/