A nulladik lépés.


Ha valamit újrakezdünk, de megint UGYANOTT...UGYANÚGY...UGYANAZÉRT csináljuk, akkor az eredményünk is UGYANAZ lesz.

A mai, TUDATOS vállalkozó már tudja, hogy a vállalkozások eredményességét egy olyan dolog határozza meg, amelyik egyáltalán NEM a vállalkozásoktól függ.
És ez nem más.
Mint.
AZ IGÉNY!

Mert.
A vállalkozás, nagyon leegyszerűsítve, nem más, mint az igények kellő szintű kielégítése.
Ha a környezetemben van egy létező, valós IGÉNY, és én azt jól ismerem fel, és megfelelő eszközeimmel elégítem ki ezt az igényt, akkor a vállalkozásom eredményes lesz.

Egy újrakezdő vállalkozó nem eshet még egyszer abba a hibába, hogy vállalkozását nem az igények alapos felmérésével indítja.
Nem elég csak azt gondolni, hogy hát én is itt élek, jól látom, hogy kinek mire van szüksége.
Ez a hozzáállás a lelkünk megnyugtatására talán elegendő, de egy vállalkozás indításához KEVÉS!

Tehát, mielőtt bármit csinálnánk, "nulladik" lépésként alaposan fel kell mérni ezeket az igényeket.
Igenám, de hogyan?!
A legtöbb tréner megemlíti ezt a felmérősdit, de igazi, használható módszereket, részletes útmutatókat már nem nagyon ad hozzá.

És.
Itt, most egy kis kávé, vagy pisiszünet következik, mert ez a bejegyzés ezen a honlapon a leghosszabb.
De ez a bejegyzés ezen a honlapon a LEGFONTOSABB.
Mert az IGÉNY a vállalkozások alapja.
Mert az IGÉNY felmérése, alapos megismerése a "nulladik" lépés.

Most akkor: SZÜÜÜÜNET!

......................

Kezdjük rögtön egy titokkal!
Ha.
Én.
Ezt a részletes leírást.
Nem egy alapos IGÉNYFELMÉRÉSRE alapozva tenném most közzé, akkor ezt szinte senki sem olvasná el, hiába VÁLLALKOZTAM volna arra, hogy no majd én...., az eredményem nulla lenne....

És.
Még egy szolgálati közlemény.
Ezen oldalak írásai a főleg a vállalkozásaikat ÚJRAINDÍTÓK-nak szólnak, ezért óva intek mindenkit attól, hogy: 
-- mi a francnak ez nekem, hiszen tudom én hogy mi kell a népnek!
-- régi motoros vagyok én már, ugorgyunk!
-- most is csak az a sok zagyva, kivihetetlen felmérősdi módszer következik?
-- .......és ide mindenki illessze bele a saját szövegét.

Megnyugtatok mindenkit.
Itt és most, CSAK azokról az igényfelmérési módszerekről lesz szó, amelyeket egy kisvállalkozó is meg tud tenni, amelyeket egy kisvállalkozónak is, már a vállalkozás beindítása ELŐTT, meg KELL tennie.

Kezdjük!

A multinacionális cégeknek van pénze (sok pénze) arra, hogy az igények felmérését, a piackutatást profi felmérő cégekre bízza.
Egy kisvállalkozás nem költhet korlátlanul még erre sem, de azt azért feltétlenül le kell szögezni, hogy kiadásokkal itt is számolnunk kell.
Nem szabad sajnálni erre a pénzt, mert ez NEM költség, hanem BEFEKTETÉS.

Három dolgot feltétlenül és alaposan meg kell tudnunk.
1. Várhatóan milyen kereslet lesz a termékünkre, szolgáltatásunkra.
2. Kik a versenytársaink ezen a piacon, és nekik mik az erősségeik, a módszereik.
3. Van-e réspiac, ahol mi lehetünk a legjobbak?

Most már tudjuk, hogy MIT is kéne tudnunk.
A következő lényeges kérdés: HOGYAN tudhatjuk mindezt meg?

Rögtön, egy saját példa.
Anno, Győrben akartam egy autógumi-szerelő-értékesítő vállalkozást indítani.
Megszámoltam, akkor Győrben, 52 helyen szereltek gumit. Ezek fele részben önálló gumisműhelyek voltak, fele részben pedig az autószervizek gumiszerelő műhelyei.

Volt, ahová ügyfélként, volt ahová érdeklődő, induló kollégaként mentem be, és sok hasznos információt szereztem, ők HOGYAN csinálják.
Versenytársak tehát nagyjából letudva.

Azt is leszűrtem, hogy én egy réspiacnak fogok dolgozni, mégpedig a vállalkozások, intézmények autóinak gumijaival fogok foglalkozni.

Már csak az igények közvetlen felmérése volt hátra.
Mivel akkor még "éppenhogycsak" indulgatott az internet, ezért elhatároztam, hogy POSTAI LEVÉLBEN fogom felmérni az igényeket.
De, nem akárhogyan ám!
Az akkor még ritkának számító hosszított borítékra kívülről rányomtattam a csalit: "Egyperces levél" (Mint később megtudtam, szinte minden címzett EZÉRT bontotta fel. Kíváncsi volt...)

Mivel nem ismertem név szerint a megcélzott vállalkozásvezetőket, ezért a fejléc is ez volt: EGYPERCES LEVÉL.
Pár, rövid mondatban MEGKÉRDEZTEM őket, hogy ha elindul egy ilyen, a vállalkozások speciális igényeit fontosnak tartó gumiszerelő műhely, ők IGÉNYLIK-E az ilyen szolgáltatást.
Mivel az egy perc hamar elmúlik, ezért, erre hivatkozva, még beleírtam a nevemet, cégnevemet és közvetlen telefonszámomat búcsúzólag.

És.
Azért még odabiggyesztettem a végére egy utóiratot is.
(Jaaa, azt még nem is mondtam, hogy az A4-es papírra írt levelet, mielőtt betettem a borítékba, alaposan ÖSSZEGYŰRTEM! Ímmel-ámmal összehajtogatva is csak úgy fért el a borítékban, hogy az ugyancsak DUDORODOTT, ezzel is csigázva a címzettek kíváncsiságát...)
Az utóirat szövege kb. ennyi volt: Éééés, ha az Ön vállalkozásának nincs szüksége ilyen speciálisan a vállalkozásokra szabott szolgáltatásra, dobja nyugodtan a szemétkosárba a levelemet, az összegyűrő mozdulatot én már megspóroltam Önnek...

Rövidítek.
108 db ilyen "dudorodó" levelet adtam postára, és a 3 hét múltán megnyitott műhelyem asztalán ezekből már 39 aláírt céges szolgáltatási szerződésem volt, és ez a szám a szezon kezdetére már 80 cég fölé emelkedett...

Ez volt a múlt.
Azóta szinte minden kommunikáció a "szájber" térben, elektronikusan zajlik, így az igények felmérése is.
Bár, én, ha most indulnék, azért csak bepróbálkoznék egy ilyen "nem szokványos", papír alapú  megkereséssel, aminek éppen az az erőssége, hogy "NEM olyan mint a többi!"

Lépjünk végre a mába!
Miiibeee?
A mába?
Hiszen olyan NINCS is!

Mert.
Ha valami gyorsan változik, akkor a vevői igények feltétlenül ezek közé tartoznak.
Ami tegnap vagy ma még igaz volt, az holnapra alaposan megváltozhat.
E sorok írásakor egy nap(!) alatt, 19 ország függesztette fel azt a tegnap(!) még nagyon hatásosnak tartott AstraZeneca vakcinát, amellyel már világszerte nagyon sok embert beoltottak...

Apropó vírus!
Soha, ismétlem soha nem voltak még ilyen helyzetben a magyar vállalkozók.
Most csak egy dolog biztos, mégpedig az, hogy: SEMMI SEM BIZTOS!

Ezért.
És még egyszer leírom: EZÉRT van szükség arra, hogy a most vállalkozást indító ÚJRAKEZDŐK feltétlenül, még a vállalkozás beindítása ELŐTT közvetlenül a CÉLCSOPORTJUK SZEMÉLYES MEGKÉRDEZÉSÉVEL próbálják megtudni, SZÜKSÉG van-e, IGÉNY van-e a tervezett termékükre, szolgáltatásukra.

Az se baj, ha ezen kutakodás végén azt az eredményt kapják, hogy pl. a tervezett termék értékesítésébe most öngyilkosság belevágni, mert így jelentős idő-pénz-energia ráfordítástól kímélhetik meg magukat.

A személyes megkérdezést, a vírushelyzetre tekintettel, most meg lehet (meg kell) oldani a Facebook és társainál, természetesen jó előre tanulmányozni, hogy a célcsoportunkat hogyan, mi módon, és főleg MENNYIÉRT lehet elérni.

Nem szabad sajnálni azt a pár tízezer Ft-ot, amelyet a Google, vagy a Facebook hirdetésekre költünk, mert ha sok embert tudunk megkérdezni, akkor sok embernél tudjuk rögtön megalapozni az értékesítési-marketing eredményeinket is.

Tehát a piackutatáshoz, a vevői-vásárlói IGÉNYEK felméréséhez most is PÉNZ és MUNKA szükségeltetik.
Ezt nem tudjuk megspórolni.
Ezt mindenképpen meg kell tennünk.
Mert.
Az ÚJRAKEZDŐK MÁSODIK ESÉLYE csak így lehet eredményes!